Майстер ресторанного обслуговування

Історія професії

Розвиток виробництва, поява нових типів виробничих підприємств, нових технологій і матеріалів диктує необхідність більш широкої інтеграції видів робіт, появу інтегрованих професій.
Так, у сфері послуг виникла нова професія “Майстер ресторанного обслуговування”, яка об’єднала окремі види робіт, притаманні професіям “Офіціант”, “Бармен”, “Буфетник”, “Адміністратор залу”. Поява такої професії обумовлена перевагою малих і середніх підприємств у сфері ресторанного бізнесу. Майстер ресторанного обслуговування – фахівець, обізнаний з усіма видами обслуговування.
Характер роботи
Основна функція майстра ресторанного обслуговування – забезпечення чіткого та ввічливого обслуговування відвідувачів ресторану. Також в процесі роботи він:
– готує зал до обслуговування споживачів;
– отримує столовий посуд, прибори, столову білизну;
– здійснює попереднє сервірування столів, складає серветки різними способами;
– зустрічає гостей, супроводжує їх до вільних або замовлених місць;
– приймає замовлення від споживачів, отримує та подає страви та напої;
– обслуговує клієнтів у номерах готелів;
– займається декантацією вина та напоїв, фламбуванням страв;
– проводить розрахунки із клієнтами за допомогою касового апарата, персонального комп’ютера;
– складає заявки на одержання товарів, кулінарних виробів, страв, булочних та кондитерських виробів;
– складає попереднє меню для фуршетів, бенкетів та інших заходів поза межами закладу ресторанного господарства.
Умови роботи
Майстер ресторанного обслуговування працює у торгових залах ресторанів. Робота пов’язана зі спілкуванням з відвідувачами та персоналом ресторану, змінними бригадами (офіціантами, барменами).
Ринок праці
Професія майстра ресторанного обслуговування є популярною у сфері ресторанного та готельного обслуговування.
Освітня підготовка. Професію можна здобути у професійно-технічному навчальному закладі
Медичні обмеження
Робота не рекомендується людям з захворюваннями:
– органів дихання (туберкульоз, хронічна пневмонія);
– серцево-судинної системи (гіпертонія, пороки серця);
– опорно-рухового апарата (деформація хребта, ревматизм);
– нервової системи;
– шкіри (дерматити, екземи);
– органів слуху та зору.
Вимоги до індивідуально-психологічних особливостей
– організаторські здібності;
– розвинені комунікативні здібності;
– здатність впливати на оточуючих;
– аналітичні здібності (уміння аналізувати й передбачати ситуацію);
– стратегічне мислення;
– високий рівень переключення, концентрації й обсягу уваги;
– гарна пам’ять, охайність;
– незалежність, самостійність у прийнятті рішень;
– впевненість у собі, енергійність, самоконтроль, самоорганізація.
Перспективи
Комерційний директор, директор заходу харчування. Можливість організації приватних закладів харчування.
Споріднені професії
Офіціант, бармен, хостес, буфетник, адміністратор залу, кухар.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA P1020576 Фото0036 Фото0050