Сторінка для батьків

Шановні батьки!

Якщо твої наміри на рік – сій жито,
на десятиліття – саджай дерево,
на віки – виховуй дітей.
Народна мудрість

 Важливою умовою ефективної виховної роботи є співпраця  закладу освіти  і сім’ї.
З метою підвищення педагогічної культури батьків у Центрі  діє психолого-педагогічний всеобуч, який спрямований на ознайомлення батьків з проблемами виховання дітей, де також обговорюються питання засвоєння моральних цінностей і ідеалів, норм взаємин між людьми.
З бесідами та лекціями перед батьками виступають не тільки класні керівники, педагоги, дирекція  закладу освіти, практичний психолог, соціальний педагог, а й лікарі, юристи, спеціалісти служби у справах дітей, представники громадських організацій міста.
У  закладі освіти щороку проводяться загальні батьківські збори, де батьків ознайомлюють з планом навчально-виховної роботи, заслуховують звіти про роботу та окреслюють заходи з поліпшення виховної роботи Центру  і сім’ї.
Традиційна форма педагогічного та навчального впливу на батьків – класні батьківські збори. Вони мають на меті аналіз підсумків навчання і виховання учнів усієї групи. Батьки аналізують стан поведінки учнів, обговорюють шляхи впливу педагогів і батьків на дітей.
У Центрі  функціонує батьківський комітет, який знаходиться у тісному контакті з класними керівниками, адміністрацією закладу освіти. Він створений задля демократизації управління освітнім процесом, налагодження зворотного зв’язку сім’я– заклад освіти, для поточного коригування управлінських рішень, забезпечення єдності педагогічних вимог до учнів, надання допомоги сім’ї у вихованні та навчанні дітей.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA B1or_YdsgEM 9u7x09lNeV8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Десять заповідей 
батькам

1. Не навчайте тому, у чому ви самі не обізнані. Щоб правильно виховувати, треба знати вікові та індивідуальні особливості дитини.
2. Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе.
3. Довіряйте дитині. Залишайте за нею право на власні помилки, тоді дитина оволодіє вмінням їх самостійно виправляти.
4. Не ставтеся до дитини зневажливо. Дитина повинна бути впевнена в своїх силах, тоді з неї виросте відповідальна особистість.
5. Будьте терплячими. Ваша нетерплячість — ознака слабкості, показ вашої невпевненості в собі.
6. Будьте послідовними у своїх вимогах, але пам’ятайте: твердість лінії у вихованні досягається не покаранням, а стабільністю обов’язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю і послідовністю.
7. Вчіть дитину самостійно приймати рішення і відповідати за них.
8. Замініть форму вимоги «Роби, якщо я наказав!» на іншу: «Зроби, тому що не зробити цього не можна, це корисно для тебе і твоїх близьких».
9. Оцінюючи дитину, кажіть їй не тільки про те, чим ви невдоволені, а й про те, що вас радує. Не порівнюйте її з сусідською дитиною, однокласниками, друзями. Порівнюйте, якою вона була вчора і якою є сьогодні. Це допоможе вам швидше набути батьківської мудрості.
10. Ніколи не кажіть, що у вас немає часу виховувати свою дитину, бо це означатиме: мені ніколи її любити.
Завжди пам’ятайте: ми виховуємо дітей власним прикладом, системою власних цінностей, звичним тоном спілкування, ставленням до праці та дозвілля.
Тож давайте вчитися виховувати наших дітей, пізнавати те, чого ми не знаємо, знайомитись з основами педагогіки, психології, права, якщо насправді любимо їх і бажаємо їм щастя.

Ні виховній агресії в сім’ї!

Виховуючи дитину, ми частіше використовуємо метод «агресії» і спрямовуємо на дитину потік нищівної енергії з величезним негативним зарядом. Ми зриваємося на дитині, не розуміючи, що цим «заряджаємо» її. А вона, не в змозі розрядитися, як ми з вами, накопичує агресію в собі. І рано чи пізно ця агресія дасться взнаки — дитина хворіє (від легких колік до серйозних психозів).
Своєю нищівною словесною агресією батьки зазвичай намагаються наївно припинити імпульсивну агресію дитини, не замислюючись над тим, що дитина, коли стане дорослою, апробує такий урок на батьках.
Ще один вид виховної агресії — тілесна: биття, ляпаси.
Будь-яка дія бере реванш протидією. Ляпас колись може відгукнутися насильством, а биття — злочином.
Вихована такими методами дитина дзеркально спрямує потік агресії на своїх дітей. Вона не забуде гніт батьківських емоцій і, сама стане пригнічувати.
Своїми методами виховання ми позбавляємо дитину права на виявлення негативних емоцій, хоча самі їх провокуємо.
Дуже важливо, щоб ми використовували симпатію та усмішку, підтримку, співчуття та навіювали доброту, бо всі негативні емоційні вияви позначаються на психічному стані дитини.
Змініть тактику виховних впливів і полюбіть її, свою дитину. Якою б вона не була. Адже обов’язок батьків — зробити свою дитину щасливою. Тільки батькам під силу прокласти правильний шлях взаємин. Виявіть розуміння й любов, і дитина відплатить вам тим самим — любов’ю та розумінням!

Анкета для батьків «Ви і Ваша дитина»

Сім’я – це перша модель світу в уяві дитини. І якщо бодай один з її елементів (членів) починає функціонувати в неправильному напрямі, весь механізм як цілісний організм починає хворіти. Вихованість наших дітей – це, перш за все, результат тих реальних міжлюдських стосунків у сім’ї, у які дитина включається з перших днів свого життя, і тільки потім – результат цілеспрямованого виховання в садочку, у школі та училищі. Адже виховує не якась спеціально організована дорослими поведінка, а ті щоденні конкретні взаємини, під час яких дитина день за днем активно вбирає в себе і переосмислює людські цінності, способи та норми поведінки, ставлення до себе та до оточуючих.

Як же батькам віднайти той оптимальний варіант типу виховання дитини? Можливо, цей опитувальник допоможе вам, шановні батьки, оцінити власний стиль виховання дитини та зробити висновки з цієї інформації.

Отож, оберіть варіант відповіді, який відповідає Вашим переконанням.
1. Ваш дитина прийшла додому зі слідами бійки. Як Ви поведетеся ?
А) оглядаєте синці, подряпини, умиваєте дитину, трохи покартаєте;
Б) нервуєте, метушитеся; вирішуєте більше не випускати на вулицю одну;
В) дуже схвильовані тим, що трапилося, караєте дитину.
2. Ви подарували своїй дитині годинник – річ, про яку вона мріяла. Через кілька днів вона повідомляє зі сльозами, що годинник загублений. Яка ваша реакція?
А) заспокоюєте як можете, намагаєтеся відволікти від переживань; вам зовсім не шкода загубленого годинника, але коли ви бачите, як безутішно плаче дитина, ваше серце розривається;
Б) спочатку вирішуєте бігти на пошуки, потім розумієте їх марність; вирішуєте, що «таким невдячним і неуважним дітям не варто робити дорогі подарунки»;
В) караєте дитину, нагадуючи про вартість речі.
3. Дитина передає, що педагог хоче Вас бачити. Як Ви до цього поставитесь?
А) Ви спокійні і не панікуєте, але при першій можливості відвідаєте педагога;
Б) намагаєтеся з’ясувати, що ж накоїла ваша дитина; обіцяєте їй суворе покарання, якщо педагог поскаржиться на нього;
В) вирішуєте негайно дзвонити, або йти до педагога.
4. Ваша дитина отримала двійку. Для Вас це несподіванка, бо вона завжди мала позитивні оцінки. Як Ви реагуєте?
А) засмучені, але вважаєте, що це не трагедія; вирішуєте регулярно займатися з дитиною з цього предмета;
Б) не знаєте, кого звинуватити в тому, що сталося: про дитину думаєте – «відбилася від рук»; про чоловіка (дружину) – «це ж його (її) спадкова обмеженість»; про педагога – «він нас просто зневажає, і я навіть знаю, чому»;
В) у сім’ї скандал, Вас заспокоює тільки те, що у багатьох одногрупників теж двійки.
5. Ви посварилися з чоловіком (дружиною), дуже роздратовані, коли з училища повертається ваша дитина. Дитина в гарному настрої – вона отримала хороші оцінки і має надію піти з вами на каток. Як Ви поведетеся?
А) нічим не видасте свого стану, йдете з дитиною на каток;
Б) стримано повідомляєте, що погано себе почуваєте, пропонуєте відкласти намічений похід;
В) прихід дитини ще більше дратує Вас, про каток не може бути й мови.
6. У вашої дитини незабаром день народження, вона запросила гостей і з нетерпінням чекає свята. За день Ви дізнаєтеся, що терміново приїжджають Ваші друзі, з якими Ви довго не бачились. Як Ви поведетесь?
А) прибулі гості – не перешкода святу дитини, Ви прекрасно можете провести час усі разом;
Б) пояснюєте дитині ситуацію, просите перенести свято;
В) повідомляєте, що святкування дня народження відміняється.
7. Ви помічаєте, що з вашого гаманця починають зникати дрібні гроші. На свій жах, дізнаєтеся: це справа рук дитини. Якою буде Ваша реакція?
А) Ви збентежені, але поки що стримуєте себе; вирішуєте спершу з’ясувати, навіщо дитині потрібні були гроші, а потім вже карати;
Б) негайно караєте дитину;
В) упевнені – ваша дитина – злодій!
8. Під час неприємної розмови з дитиною Ви не стримались і образили її. Через деякий час ясно зрозуміли, що дитина цього не заслуговує. Що Ви зробите в такому разі?
А) попросите у дитини вибачення, дасте собі слово надалі бути більш стриманим;
Б) намагаєтеся встановити хороші стосунки з дитиною, але вибачатися не будете, вважаючи, що це може похитнути Ваш авторитет;
В) «Нічого, вона сама мене довела! На те й батьки!» – відповідаєте дитині.
9. Чим найбільше Вас може порадувати Ваша дитина?
А) неабиякими здібностями (з математики, малювання, спорту);
Б) відмінними успіхами в училищі;
В) беззаперечним послухом.
10. Чим – засмутити?
А) посередніми здібностями;
Б) двійкою за семестр;
В) непослухом.
11. У чому – запорука успіху людини?
А) у силі волі, наполегливості;
Б) у міцному здоров’ї;
В) у значних розумових здібностях.
12. В чому причина всіх невдач?
А) у необдуманих вчинках;
Б) через надмірну самовпевненість;
В) «так складається життя».
13. Якою Ви хочете бачити свою дитину у майбутньому?
А) доброю людиною;
Б) хорошим спеціалістом;
В) знаменитістю.
14. Що найважче виховати у дитини?
А) чуйність;
Б) працьовитість;
В) порядність.
15. Яка якість важливіша для батьків?
А) самовладання;
Б) вміння на все дивитись з посмішкою;
В) вміння вникати у справи дітей.
16. Чи вважаєте ви, що матеріальний добробут – головне у житті?
А) ні;
Б) мабуть, у сучасному житті – так;
В) безсумнівно, так.
17. Який подарунок від сина вам найдорожчий?
А) зроблений власноруч;
Б) букет квітів;
В) куплений сувенір, чи недорога, але потрібна річ
18. Чи вважаєте Ви, що ваша дитина «пішла не у вас»?
А) людей без недоліків не буває, у мене – свої, у неї – свої;
Б) інколи мені так здається;
В) звичайно, я таким не був (не була).
19. Як часто Ви переконуєте дитину у правильності своєї точки зору?
А) намагаюся це робити лише у принципових питаннях;
Б) вважаю, що це необхідно робити завжди;
В) звичайно, тільки називаю це не «нав’язувати свою точку зору”, а “наставляти на шлях істини”.
20. Чи вважаєте себе дуже хорошими батьками?
А) дуже хороших батьків не буває, як не буває дуже хороших людей;
Б) не вважаю;
В) звичайно, бо не шкодую для своєї дитини ні часу, ні грошей, ні зусиль.

Шкала оцінки результатів відповідей:
А) – 1 бал; Б) – 2 бали; В) – 3 бали.
Підсумуємо:
Від 20 до 25 балів: Ви самі можете давати поради щодо виховання дітей; володієте психолого-педагогічними якостями.
Від 25 до 30 балів: В основному ростите дитину правильно, але не забувайте, що «нерви» – дуже поганий помічник у вихованні.
Від 30 до 45 балів: Ви повинні переглянути свої погляди на сина (доньку) і на себе теж. Якомога частіше пригадуйте той час, коли самі були дитиною.
Від 45 до 55 балів: Часто буваєте несправедливі. Дивна річ: Ви бачите різницю між поняттями «людина» і «дитина».
Від 55 до 60: Вам потрібно було б добре подумати, перш ніж народжувати дитину.
Примітка: Тест взято з «Книги для батьків» англійського педагога Дональда Тенесі.

Гарячі номери телефонів